Český ekonom kreslí černý scénář pro Facebook. Jeho tržní hodnota se může propadnout až o 200 miliard dolarů

3
259
Krasnoyarsk, Russia - June 13, 2011: Facebook main webpage on Google Chrome browser on LCD screen

Firma Meta Platforms, mateřská společnost sociální sítě Facebook, oznámila za 4. kvartál pokles zisku, přičemž výsledky zároveň zaostaly za očekáváními trhů.
mezičtvrtletní pokles počtu každodenních aktivních uživatelů a v 1. kvartálu letošního roku očekává slabší vývoj tržeb. To se odrazilo na vývoji akcií Meta Platforms, které po oznámení výsledků klesly o více než 20 %.

Na Facebooku ho sleduje přes sto tisíc lidí. Profesor Hričovský slaví 90 let, je více než ovocnářská legenda
Výsledky firmy

Meta Platforms informovala, že zisk ve 4. kvartálu dosáhl 10,29 miliardy USD (9,09 miliardy eur), což na akcii představuje 3,67 USD. Ve 4. čtvrtletí předchozího roku dosáhla firma zisku 11,22 miliardy USD (3,88 USD/akce). Zaostala tak za očekáváními analytiků oslovených agenturou Reuters, kteří počítali s poklesem zisku na akcii pouze na 3,84 USD.

Tržby společnosti dosáhly 33,67 miliardy USD, což meziročně představuje růst o 20 %. V tomto ukazateli tak vlastník Facebooku překonal očekávání analytiků, kteří počítali s růstem tržeb na 33,41 miliardy USD.

Seoul, Korea – October 13, 2011: Apple iPad & iPhone. Facebook App on multi touch screen of digital tablet.

Na druhé straně, Meta Platforms zveřejnila, že v 1. kvartálu letošního roku by se tržby měly pohybovat od 27 miliard do 29 miliard USD. Analytici přitom počítali s tržbami za 1. kvartál přes 30 miliard USD.

Černý scénář

Ekonom Trinity bank Lukáš Kovanda ve svém komentáři upozorňuje, že akcie Facebooku, resp. jeho mateřské společnosti Meta Platforms, dnes podle všeho ztratí zhruba 200 miliard dolarů své tržní hodnoty.

„Propad tržní hodnoty o zhruba 200 miliard dolarů by byl historicky jednou z největších, ne-li vůbec největší, ztrátou tržní hodnoty během jediného dne kterékoli z burzovně obchodovaných společností kdekoli ve světě,“ vysvětluje ekonom.


Agentura JMP media nabízí psaní článků, správu sociálních sítí a konzultace ohledně PPC reklamy.


Předchozí článekPřekupnictví s teplem? Je potřeba to řešit, říká zástupce bytových domů
Další článekMiliardář si postavil v Rotterdamu superjachtu. Je tak velká, že ji odtud neumí dostat, rozeberou proto most